Einladung: Gartner Customer Relationship Summit 2008, 18. bis 19. März 2008, London

Mittwoch, 13. Februar 2008 15:57
Gartner

Gartner Customer Relationship Summit 2008, 18. bis 19. März 2008, London

Vom 18. bis 19. März 2008 findet in London der Gartner Customer Relationship (CRM) Summit statt. Führende Gartner Analysten treffen zusammen, um Unternehmensvertreter dabei zu unterstützen, effektivere Strategien, Taktiken und Techniken in Sachen CRM zu entwickeln, sich von gewöhnlichen Erfahrungen abzuheben und Innovationen voranzutreiben. Der Summit beinhaltet 40 Sessions, darunter Keynotes, Workshops, Case Studies und interaktive Panel über die drei folgenden Themenschwerpunkte:

Customer Experience

Sourcing & Implementation

Analytics & Insight

Im Oktober 2007 befragte Gartner mehr als 250 Unternehmens- und IT-Vertreter aus Europa, dem Nahen Osten und Afrika (EMEA), die die CRM-Strategie in ihren Organisationen verantworten. Die Untersuchung zeigte, dass CRM-Investitionen weiterhin stabil bleiben: Zwei Drittel der Befragten stuften CRM innerhalb ihrer TOP 3 Prioritäten ein.

Gartner schätzt, dass der Lizenz- und Wartungsumsatz des europäischen CRM-Marktes im Jahr 2007 die Marke von 2,5 Milliarden US-Dollar erreicht hat. Im Jahr 2008 wird der Markt voraussichtlich um 12 Prozent wachsen und einen Umsatz von 2,8 Milliarden US-Dollar erwirtschaften. „Der Optimismus zeigt sich auch in den Aussagen von 44 Prozent der Befragten, die erwarten, dass ihr Budget für CRM-Projekte anwächst“, erklärt Gartner Analyst Chris Pang.

Gartner Customer Relationship Summit 2008, 18 to 19 March 2008, London

There are certain basic elements that every organisation needs to get right to effectively manage their customer relationships. Solid foundations can be built by developing a clear customer relationship management (CRM) vision and strategy, focusing on compliance, security, rationalised platforms, ensuring good data quality and delivering a positive customer experience. However, for a business to compete and grow, it needs innovation not only of its products, but in how it attracts, keeps, and extends relationships with its customers.

“Get it wrong and you will lose your competitive advantage in this customer-centric world,” said Ed Thompson, vice president distinguished analyst and Summit co-chair at Gartner.

Over three days, the Summit will gather 12 leading Gartner analysts to help delegates develop more effective CRM strategies, tactics and techniques, create real differentiation in customer experience and move beyond solid CRM to dynamic innovation. The Summit features 40 sessions among them, keynotes, workshops, real-life case studies and interactive panels over three insightful tracks:

Customer Experience

Sourcing & Implementation

Analytics and Insight

Keynotes and Guest Speakers

Mark Raskino, Vice President & Fellow, Gartner: Opening Keynote

Don Peppers, Founding Partner, Peppers & Rogers Group: Excellence or Innovation? Pick One

Hugh Wilson, Professor of Strategic Marketing, Cranfield School of Management: The multichannel Customer Experience: Crafting it, Profiting from it

Dr. Jacques Bughin, Director, McKinsey & Company: Tapping Into The Power of Distributed Co-Creation: Implementing a New Source of Competitive Advantage

Jamie Lywood, Managing Director, Harding and Yorke and Yuksel Ekinci, Senior Lecturer, University of Surrey: How Your Organisation's Empathy Rating Drives Profitability

Gartner Panel: From Solid Foundations to Cool Innovations:  Moderated by Alexander Drobik, Managing Vice President, Gartner and Isher Kaila, Research Director, Gartner

Meldung gespeichert unter: Gartner

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