Gartner: Umweltnutzen und verbesserte betriebliche Effizienz dank Content Management

Montag, 12. Januar 2009 16:34
Gartner

Laut dem IT-Marktforschungs- und Beratungsunternehmen Gartner kann Enterprise Content Management (ECM) durch die Reduzierung von papierbasierten Prozessen und den damit verbundenen Wartezeiten und Kosten zu effizienteren Geschäftsprozessen führen und gleichzeitig der Umwelt helfen. Gartner hat sechs Bereiche untersucht, in denen Unternehmen Strategien entwickeln können um flexbiler und effizienter zu arbeiten und gleichzeitig die Auswirkungen ihres Geschäftes auf die Umwelt zu reduzieren.

„Die Idee des papierlosen Büros aus den 80er Jahren drehte sich um die Frage wie Effizienz herbeigeführt und die Arbeitsweisen verändert werden könnten,“ sagt Mark Gilbert, Reserach Vice President bei Gartner. „Unternehmen stellen jetzt fest, dass die Verbesserung der Prozesse und der Wechsel von Papier hin zu elektonischen Prozessen auch „grüne“ Vorteile bieten, wie eine Energieersparnis bei der Papierproduktion, bei Verteilung, Nutzung, Disposition und beim Durchlauf durch das Postsystem.“

In untenstehender Originalmeldung finden Sie die sechs Themenbereiche in denen Unternehmen Prozesse modifizieren können, um schädliche Auswirkungen auf die Umwelt zu reduzieren und gleichzeitig effizienter zu werden.

in Englisch:

Egham, UK, 12 January, 2009 — Enterprise content management (ECM) can bring business process efficiencies and help the environment at the same time by reducing paper-based processes and the inherent latencies and costs, according to Gartner, Inc. Gartner has examined six areas in which organisations can develop strategies to become more agile and efficient while reducing the environmental impact of the business.

“The 1980’s notion of a paperless office was about how technology could bring efficiency and change work styles,” said Mark Gilbert, research vice president at Gartner. “Organisations are realising that process improvements and the move away from paper to electronic processes can also bring green benefits, such as energy savings from paper production, distribution, usage and disposition, and transit through the postal system.”

Gartner has examined six areas that help companies identify processes that can be modified to reduce harmful effects on the environment, while becoming more efficient:

1- Overcome information capture inefficiencies

Analyse how you capture information from customers, prospects and suppliers: Make an audit of the methods used by various functions to collect and route data, as well as serve up content. This will expose processes in which e-forms could be integrated to reduce the need to create a paper document, and also to reduce inefficient or redundant communications.

Move to e-forms to capture content electronically and get instant routing: Use e-forms to capture information from website visitors and from clients. When organisations capture information electronically they can validate or "round trip" that information. Organisations can customise the content they deliver, and add context to what the client needs to know in real time. They make the client's work environment more valuable and are able to validate that they are dealing with the right person. The client has the benefit of immediate access to the latest information.

2- Understand document and record realities

Store records electronically and avoid heating/cooling costs: Storing records in an appropriate electronic format offers significant benefits. First, there is no need to heat or cool large vaults for paper storage. Ongoing air conditioning of large paper-storage environments can be very energy-intensive. In addition, storing records electronically means that you don't print them for storage, you don't transport them to and from storage, and they become searchable — all key business and cost-savings opportunities. Whenever possible, organisations should keep electronic documents in their native format to obtain multiple benefits.

Only 1 per cent of archived paper documents are ever accessed: When paper documents are sent off-site for archiving, Gartner estimates that only about 1 per cent is ever accessed again. With electronic records, organisations can store the record once and reference it to many other documents through metadata and folders. However, with paper records, most companies make more physical copies of the document. This means increased use of paper and greater storage requirements, as well as more physical boxes of records to sort through to find items for deletion when their retention period is over.

Meldung gespeichert unter: Gartner

© IT-Times 2016. Alle Rechte vorbehalten.

Unternehmen / Branche folgen
Unsere Nachrichten auf Ihrer Website

Sie haben die Möglichkeit, mit unserem Webmaster-Nachrichten-Tool die Nachrichten von IT-Times.de kostenlos auf Ihrer Internetseite einzubauen.

Zugeschnitten auf Ihre Branche bzw. Ihr Interesse.

Unternehmen / Branche folgen
Unsere Nachrichten auf Ihrer Website

Sie haben die Möglichkeit, mit unserem Webmaster-Nachrichten-Tool die Nachrichten von IT-Times.de kostenlos auf Ihrer Internetseite einzubauen.

Zugeschnitten auf Ihre Branche bzw. Ihr Interesse.

Folgen Sie IT-Times auf ...